Hej bloggen, nu är det maj, vilket när jag nu tänker efter nog är en av mina favoritmånader. Och äntligen känns det som att vi har lämnat det hemska aprilvärdet bakom oss för idag har det varit sol och värme och tydligen ska det bli bättre under veckan. Jag är hemma i Örebro igen. Kom hit igår kväll. Jag har haft en jättehärlig helg, som började i fredags med att vi åkte ner till landet. Vi spenderade första natten i sommarstugan. Det är alltid något speciellt med den första natten, en känsla av hoppfullhet, typ vi klarade oss igenom den här vintern också, nu är sommaren på väg. Någonting som ger mig en sådan sommarkänsla är precis när vi kommer fram till landet och vi packar ur bilen. Sedan går jag och Fillan ner till mormor för att hälsa på henne,  längs grusvägen i kvällssolen medan vattnet ligger spegelblank i vår lilla vik. Det är verkligen något speciellt med det här stället. Det är platsen jag älskar mest på jorden och jag är så glad att jag har fått växa upp med ett landställe, som dessutom är så himla bra. Vi käkade lite middag och tittade på film innan vi gick och la oss. På morgonen var det äntligen dags för det efterlängtade kosläppet! För ett och ett halvt år sedan bestämde vi oss för att förvandla våran risiga ängsmark till en fin hage och låta kor beta där. Och sedan har vi kämpat och det är då framför allt mamma, pappa, moster och morbror som har varit så duktiga och slitit nästan varje helg. Jag har hjälpt till när jag kunnat. Och äntligen är det klart. Det var massor med folk som samlats för att se när kossorna, fyra kor och fyra kalvar, skulle släppas ut. Haha men när de släpptes ut sprang de alltihopa bara iväg längs vägen och så såg vi dom inte mer. Haha, det var inte riktigt som vi tänkt oss. Det gick superfort och vi han knappt se dom. Men senare gick vi in i hagen och hälsade på dom och dom är ju såå söta. Vi ska nog bli bra vänner i sommar. Deras hage går ca. fyra meter utanför fönstret i stugan där jag sover så jag får väl snacka lite med dom när jag går upp på natten och kissar precis utanför haha. Efter kosläppet blev det korvgrillning och mys i solen.
 
Sedan åkte vi hem till stan igen. Jag fixade mig, vi käkade en god middag och sedan åkte jag, Fillan och Sofia hem till Fillans lägenhet för att förfesta lite. Jag var ganska taggad på en utgång. Men när vi väl kom ut så var det såå lång kö till Puls att vi inte kom in. Haha så där dog den kvällen lite. Men vi köpte istället med oss donken hem och la oss i soffan. Nu i efterhand var det ganska skönt eftersom jag var lite halvt sjuk, har varit förskyld, haft ont i halsen och i bihålorna hela veckan. Plus att jag slapp vara för bakis igår då jag var tvungen att tentaplugga. Jag tränade dock igår när jag kom hem till Örebro för jag hade inte ont i halsen igår. 
 
Idag vaknade jag dock upp ännu mer förkyld så idag skippade jag träningen. Jag har tentapluggat, tittat på nya avsnittet av game of thrones (!!) och tagit en långpromenad i solen. Nu sitter jag i sängen och ska bara mysa resten av kvällen. Mår redan mycket bättre än vad jag gjorde imorse så imorgon ska jag upp och gymma på förmiddagen tänkte jag. Sedan blir det mer plugg, sen har jag äntligen den där dumma tentan på onsdag. Sedan åker jag hem till Norrpan igen för på lördag ska pappa ha en stor femtioårs fest! Och jag är såå taggad! 
Ska bli skönt att få vara ledig från skolan ett par dagar då innan vi börjar med vårt stora grupparbete nästa vecka. Nu har jag babblat på i evigheter. Ha en trevlig vecka! 
Puss
 

 


 

Kommentera

Publiceras ej