Hej. Har haft en riktigt bra onsdag faktiskt. Började med att åka till skolan och vi kämpade på med vår artikel som förhoppningsvis kommer bli klar imorgon. Kom hem från skolan vid tre. Då hämtade Emma upp mig och vi åkte till Ikea och sedan Marieberg och käkade middag. Det var jättemysigt. Emma och jag umgicks mycket i höstas precis när vi började i skolan, men så har vi tappat kontakten under våren. Men nu tog vi äntligen tag i saken och såg till att ses. Och det var så roligt, vi pratade i flera timmar. Så vi ska verkligen se till att ses igen. Den största förändringen med att flytta till Örebro är det här med att inte alltid ha människor omkring sig. Jag har varit så van vid att både ha en tvillingsyster som alltid finns tillgänglig och en bästa kompis som jag kan ringa när som helst och spontant typ se på film eller bara typ ta en nap med haha. I Örebro har det blivit mer krångligt. Då ska de liksom planeras när man ska ses och det blir inte spontant på samma sätt. Och när ingen kan ses, så har man liksom ingen. Om man inte hade någon att umgås med när man bodde hemma så kunde man ju umgås med familjen, men här har jag liksom ingen. Det gör att man känner sig ensam ibland, trots att jag egentligen trivs ganska bra med att ibland vara ensam. Men Emma känner lite samma sak så det känns bra att vi fått upp kontakten, hon är verkligen världens skönaste person och östsköte vilket är ett stort plus haha. Så vi får verkligen ta och göra om det. Det var en supermysig kväll. Jag var hemma vi halv åtta. Tog en skön kvällspromenad eftersom jag fortfarande är sjuk. Känns som att jag har accepterat att jag typ aldrig kommer få träna mer haha. Har fått sjukdomsinsikt nu och accepterat läget. Men det var en skön promenad i alla fall. 
Imorgon ska jag träffa min basgrupp halv ett så jag får en skön sovmorgon. 
 
Nu är det dags för den här tråkiga perioden då alla serier har sina säsongsavslutningar och serieschemat börjar dö ut. Har bara säsongsfinalerna av Grey's och The Originals kvar. Men jag har ju Game of Thrones. Alltså det är det bästa som finns. Det är så bra så det finns inte. Längtar ihjäl mig efter varje avsnitt. Jag har dessutom blivit mer insatt i det. Börjat läsa på mer om historian, karaktärer och teorier så jag har fått en ny djupare förståelse för historien. Lyssnar på en game of thrones-podd och följer en youtubekanal om game of thrones. Jag gillar ju verkligen att att nörda ner mig i sådana här fantasy historier. Lite som med Harry potter. Jag kan ju allt om det. Spoiler kommer nu, så om du inte sett det senaste avsnittet av säsong 6 så fortsätt inte att läsa. Åh vad jag grät i senaste avsnittet när Sansa kom fram till Castle Black och återförenades med Jon. Första gången sen säsong 1 som två Starkbarn har träffats. Det var ett så fint ögonblick. Det gick verkligen att känna alla känslor. Och Danys sista scen! Satan så grym hon är. Åh det är så bra! Alla ni som inte har sett Game of Thrones måste titta på det. Jag befaller er att göra det. Är sugen på att läsa böckerna för att få veta mer, men jag kanske bara kommer tycka att det är jobbigt eftersom det skiljer sig så mycker från serien. Vi får se helt enkelt. 
Nu ska jag titta på Johan falk. Kör ett marathon på alla filmer. Älskar verkligen Johan Falk, nu blir det de 107 patrioterna. 
Ha en fortsatt trevlig vecka! 
puss 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej