Hej på er. Som jag skrev igår kväll har jag alltså fått en lägenhet!! Så jäkla skönt. Jag fick förfrågan om att gå på visning på de nya studentlägenheterna som just nu byggs precis vid Universitetet och när jag var där så frågade de om jag var intresserad och att en lägenhet var min i så fall. Så jag tackade självklart ja. Den är en studentlägenhet på 24 kvm, 1 rum och kök. Det är inte superstort men väldigt fräsht eftersom det är helt nybyggt. Har egen tvättmaskin och ett stort badrum vilket är ett stort plus. Kommer säkert trivas jättebra där. Igår kväll kunde jag inte sova på grund av att jag möblerade och inredde lägenheten i mitt huvud haha. Kommer behöva tänka till ordentligt för att få plats med både säng, soffa, matbord och tv haha. Men det ska nog gå. Det är inflyttning 1 juli men eftersom jag ska jobba i norrköping i sommar så flyttar jag inte in fören höstterminen börjar. Nu kommer jag ha tre minuter till Universitetet och tio minuter till friskis. Behöver därför varken bil eller busskort. Det är kommer bli så bekvämt. Det ska bli så skönt att få ha något eget. Inte behöva anpassa när jag ska duscha, laga mat och gå på toa efter andra människor.
 
Har varit på gott humör hela dagen idag. Började skolan kvart över tio. Jag cyklade, så jävla jobbigt som vanligt. Föreläsning på förmiddagen och efter lunch blev det första mötet med min nya basgrupp och vi arbetade med en seminarieuppgift. Direkt efter det cyklade jag till gymmet och körde ett svettigt pass. Idag körde jag löpbandet istället för crosstrainern, vilket var riktigt längesedan och det var så skönt. Sedan körde jag lite utmaningar och tog tid på mig själv när jag gjorde plankan och 90 grader. Ska slå det nästa gång jag gymmar. Sedan körde jag lite armar och avslutade med trappmaskinen. Sedan dess har jag ätit lax, tittat på serier och nu sitter jag med en tallrik yoghurt och tittar på Maria Wern. Blev så hungrig. Just det, fick hem mina Adidas Superstar idag! Fick hem ett par förra veckan men de var för stora så jag skickade tillbaka dem och beställde en mindre storlek och nu satt de perfekt. Fast på gränsen till för stora. Måste varit väldigt stora storleker för nu fick jag ta 37 1/3 och egentligen har jag 38. Men jag ser verkligen fram emot att använda dom. Imorgon och på fredag är jag ledig. Ska spendera dagarna med plugg, kurslitteratur och träning.
 
Nu måste jag koncentrera mig på tv:n
Puss 



 

Kommentera

Publiceras ej