Hej, det här börjar bli en en-gång-i-veckan-blogg. Men jag känner verkligen att jag inte har något vettigt att skriva om. Min senaste vecka har i stort sett bara bestått av sjukdom. Fick ju ont i halsen i början på förra veckan och det har bara blivit värre. Först idag har jag märkt en liten förbättring. I torsdags började jag som tillägg till halsontet få hosta vilket gjorde att jag sov skitdåligt och var tvungen att gå upp på natten och harkla upp allt slem som samlats i min hals, jag vet, det är så mysigt. Fick dessutom något ögontjofs och hade kladd i ögat hela tiden så varje morgon när jag vaknade kunde jag inte öppna ögonen utan var tvungen att blind famla mig fram till badrummet för att tvätta bort allt kladd. Ni hör ju hur hemskt jag har haft det. Jag kan säga att det värsta med att ha flyttat hemifrån är att vara ensam när man är sjuk. Eftersom man är sjuk kan man inte träffa någon men man har heller ingen familj eller mamma som kan ta hand om en. Jag var i alla fall i skolan förra veckan och arbetade med vår artikel. I fredags var jag ledig och då struntade jag till och med i att ta en promenad som jag gjort varje dag och vilade hela dagen. Enda gången jag lämnade sängen var när jag åkte och handlade tacos och choklad. Tänkte att det skulle göra mig frisk men inte faan blev det något bättre. På lördagen åkte jag i alla fall hem till Familjen Sandberg på kvällen och käkade middag och tittade på Eurovision. Lyckats blir överdrivet involverad igen, trots att jag egentligen inte bryr mig, och var supernervös under röstningen och blev superbesviken över vinnaren. Nu har jag gått vidare och släppt det. Fick också gosa med deras nya familjemedlem, en liten cockerspaniel valp som heter Wilson och han är det sötaste jag har sett. Kom hem tidigt på söndag förmiddag och hade lika ont i halsen och lika mycket hosta som tidigare och tappade dessutom rösten och fick inte fram ett ljud. Så söndagen bestod av johanfalkmarathon i sängen. Plus en promenad till ica för att köpa glass.
 
Igår hade jag fortfarande ingen röst, kunde nätt och jämt få fram några ljud. Tog mig ändå till skolan och lyckades på något sätt komunicera med mina klasskamrater. Vi kämpar på med vår artikel och det känns som att det går bra. Vi räknar med att ha skrivit klart allting på torsdag. Jag fick också resultatet på tentan igår! Det kom tidigare än väntat och jag blev godkänd!!! Så jäkla skönt att veta. Var ett poäng ifrån att få VG vilket var lite irriterrande men det viktigaste är ju att jag klarade det. Är ändå lite stolt över mig själv att jag lyckats klara alla tentor än så länge. Nu är det bara den här artikeln kvar sedan så får jag ta sommarlov och jag är klar med mitt första år på universitetet. Idag har jag varit i skolan på förmiddagen, fick tillbaka min röst men är fortfarande sjukt hes och jag är så trött på att höra min egna jobbiga röst haha. Men idag är första gången jag känner att det börjar bli bättre. Är inte riktigt lika slemmig i halsen, så nu hoppas vi på det bästa. Det värsta är ju att jag inte kan träna, speciellt eftersom jag nu endast har två veckor kvar i örebro och alltså två veckor kvar att kunna träna på gym. Vill ju utnyttja det till max. Satfläsk alltså. Satfläskt är mitt nya svärord. Använder det hela tiden utan att ens tänka på det. Nu ska jag sluta babbla och titta på biggest loser. 
Ska försöka uppdatera lite bättre denna vecka. 
puss
 


 
 
 

Kommentera

Publiceras ej