Hej på er. Det har varit tyst här ett tag, har inte riktigt haft tid för att blogga. Det har hänt en hel del de senaste dagarna och de har varit de bästa lediga dagarna man kan tänka sig. Efter tentan i onsdags åkte jag hem till Norrpan och var hemma vid halv sex typ, då åkte jag och mamma ner till landet direkt, då vi var tvugna att städa ut vår uthyrningsstuga innan de första gästerna kommer. Vi hade en jättemysig kväll i stugan bara mamma och jag. Vi käkade gott, drack vin, åt godis och pratade massor. På morgonen började vi städa stugan. Mormor fixade fikakorg som vi åt i det underbara vädret. Jag tog en löprunda på landet och det gick såå bra! Fick en kanontid på halvmilen trots att jag inte ens försökte springa fort. Innan sommaren är över ska jag springa halvmilen på under 25 min.Vi åkte hem efter lunch och handlade mat till pappas 50 års fest och på kvällen blev det årets första grillning på altanen med hela familjen. Fredagen handlade bara om att massor med fix till pappas fest. Jag och pappa åkte iväg vid elva och jag tror att vi kom hem, klara med alla ärenden, vid typ fyra på eftermiddagen.Mycket stress! Så tog jag en till löprunda och sedan blev det middag och mys framför tv:n. 
 
På lördagen var det äntligen dags för den efterlängtade 50 års festen. Förmiddagen spenderades till att fixa allt i festlokalen, laga den sista maten och locka hår och fixa smink. Vi sex kom alla gäster, typ alla människor jag tycker om mest på denna planet (förutom mina egna kompisar då) samlade på en enda plats. Det blev tipspromenad, god mat, musikquiz och sedan fest och dans hela natten lång. Jag hade såå roligt och det blev så lyckat. Vår släkt är verkligen galna i att festa och dansa haha. Söndagen blev en riktig bakisdag. Först var vi tvugna att städa lokalen men sedan blev det soffläge med mat och tårta som blev över från festen. Och så mästarnas mästare-final. Det har typ varit mitt favoritprogram under våren. Blev nöjd med vinnaren. De tre sista finalisterna var mina favoriter så sedan brydde jag mig inte så mycket om vem som vann. Igår gick jag introduktion på mitt kommande sommarjobb på ett gruppboende. Det känns bra, kommer nog att trivas där när jag lär mig alla rutiner. Ska ha lite fler introduktionsdagar i början på Juni och sedan jobbar jag mitt riktiga första pass den 20 juni. och på midsommar tyvärr.. Men jag får tänka på alla pengar jag tjänar. Jag kom hem vi nio från jobbet och gick och la mig direkt. Klockan sju gick jag upp imorse för att köra tillbaka hem till Örebro. Åkte direkt till skolan och träffade min grupp för att börja med vårat grupparbete som vi ska arbeta med de kommande tre veckorna. Det var lite trögstartat men det kommer nog att gå bra. Jag var hemma vid tre och har sedan dess mest kollat på youtubklipp och tagit en långpromenad i skogen. Har sådär hållkäften ont i halsen och kan därför inte träna. Blir så irriterad. Men det är bara att gilla läget och inte fuska. Promenaden var ganska skön ändå. Nu är jag trött efter en lång dag. Ska snart gå och fixa lite middag.
Jahopp, så har jag alltså spenderat mina lediga dagar. 
Njut av solen kära bloggläsare!
Puss
 



 

Kommentera

Publiceras ej