Hejsan, sitter i min gamla säng i Norrköping och försöker tentaplugga. Lite spontan bestämde jag mig i måndags för att jag skulle köra hit på tisdagen efter skolan för att överraska pappa på hans femtioårsdag. Han visste ingenting om det, så efter en lång och jobbigt skoldag, tog jag bilen till Norrpan, knackade på i Fillans lägenhet och där satt pappa och hade ingen aning om att jag skulle komma. Så det blev jättelyckat! Moster och Morbror kom också dit, så drack vi lite bubbel innan vi gick till Butlers för att äta en god födelsedagsmiddag. Jag tog black and white planka. Såå gott! Så härligt med lite vardagslyx.Vi ska fira pappa nästa vecka också då han ska ha en stor femtioårsfest. Ser så mycket fram emot det! Jag har sovit hemma hos Fillan i två nätter nu. Så mysigt att hon har sin egna lägenhet. Hon gick till jobbet på morgonen igår och jag tog tag i mitt tentaplugg. Det gick lite halvsegt på förmiddagen. Ibland känns det som att jag kan allt och ibland känns det som att jag inte kan någonting. Är jätteosäker. Men jag får kämpa på. Efter lite lunch tog jag en långpromenad. På grund av halsont var det den enda fysiska aktiviteten jag kunde göra. Jag gick runt strömmen och genom industilandskapet och njöt av min fina stad. Härligt att Fillan bor så pass nära stan att man bara kan gå runit strömmen lite spontant sådär. Väl hemma tog jag en dusch och fortsatte sedan med plugget. Sedan började jag laga middag till mig och Fillan. Det blev tacosallad plus efterrätt bestående av proteinpudding och jordgubbar. Jag är nog en bra hemmafru till Fillan. Sedan blev det bara mys framför Maria Wern innan vi gick och la oss.
 
Klockan åtta imorse hämtade mamma mig med bilen och jag skjutsade henne till jobbet och åkte sedan hem till mamma och pappa och nu sitter jag här och pluggar. 
Idag blir det mest läsning. Funderar på att ta en lätt joggingrunda senare, har inte ont i halsen idag. men är lite förskyld. Så vi får se om det eventuellt blir en promenad istället. Behöver ta mig till hageby ändå för att handa en ny foundation. 
Imorgon blir det likadant med plugget men på kvällen åker vi ner till landet, för på lördag kommer äntligen våra efterlängtade kossor och inviger får hage som vi kämpat med! Ska bli så roligt, har aldrig sett ett kosläpp förut. Vi åker hem på lördag eftermiddag och då tror jag hade det blir lite valborgsfirande med Fillan och Sofia. men vi får se. Jag åker hem på söndag, är hemma tills jag skrivit tentan nästa onsdag och sedan kommer jag tillbaka hit för pappas fest. Så trots en jobbig tenta har jag ändå många bra dagar framför mig. 
Nu måste jag fortsätta med plugget. Märker att jag gärna börjar göra andra saker hela tiden. 
Puss
 


 

Kommentera

Publiceras ej